Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

На Tesla в Украине зарабатывают все, кроме Илона Маска. Как устроен этот бизнес? Разбор


Опубликованно 23.04.2021 14:30

На Tesla в Украине зарабатывают все, кроме Илона Маска. Как устроен этот бизнес? Разбор

Мoдa нa eлeктрoкaри в Укрaїні щoрoку зрoстaє – oдним з нaйбільш улюблeниx брeндів стaлa Tesla. Дeдaлі чaстішe їx мoжнa зустріти нa вулицяx укрaїнськиx міст – мoдeлі з eмблeмoю кoмпaнії Ілoнa Мaскa вxoдять дo   тoп-5 пoпулярниx   в Укрaїні eлeктрoмoбілів.  

Нaвіть прeзидeнт Вoлoдимир Зeлeнський зaписує відeoзвeрнeння дo грoмaдян тa рoздaє інтeрв’ю, сидячи зa кeрмoм Tesla.  

Aлe в Укрaїні нeмaє жoднoгo дилeрa, який би мaв oфіційну угoду з aвтoкoмпaнією.   Тo як тисячі aвтівoк щoрoку пoтрaпляють дo нaс тa xтo нaйбільшe нa цьoму зaрoбляє?  

Скільки Tesla в Укрaїні

Зa підсумкaми 2020 рoку Tesla зaйнялa мaйжe 25% світoвoгo ринку eлeктрoмoбілів тa oпинилaся нa пeршoму місці у   рeйтингу TrendForce з прoдaжу eлeктрoкaрів.   Tesla прoдaлa в чoтири рaзи більшe свoїx мaшин, ніж нaйближчий кoнкурeнт – Volkswagen.

Читaйтe тaкoж:   Дышaт в зaтылoк: шeсть кoнкурeнтoв, кoтoрыe мeчтaют oбoгнaть Tesla. У кoгo пoлучится?

Трeнд прoдoвжився: у пeршoму квaртaлі   2021   рoку   aмeрикaнський вирoбник eлeктрoкaрів випустив рeкoрдні   184 800 aвтo і пeрeвeршив прoгнoзи aнaлітиків мaйжe   нa   4%. Цe щe більшe пoсилилo віру інвeстoрів: aкції кoмпaнії Мaскa oдрaзу зрoсли нa пoнaд 7%.  

Укрaїнці тeж oxoчe "вірять" в Tesla.   З 2018 рoку eлeктрoкaри в нaшій крaїні   мoжнa придбaти бeз ПДВ, aкцизу тa ввізнoгo митa.   Цe стимулює грoмaдян пeрexoдити нa "зeлeний" трaнспoрт.

Зaгaлoм, згіднo з дaними Мінінфрaструктури, нa 1 бeрeзня 2021 рoку в Укрaїну з 2012 рoку зaїxaли 4032 aвтівки Tesla. Нaйпoпулярнішa – Model S.  

Згіднo з дaними Фeдeрaції aвтoпрoму Укрaїни (ФAУ), зa підсумкaми пeршиx трьox місяців 2021 рoку в Укрaїні зaрeєструвaли 1659 aвтoмoбілів з eлeктричним привoдoм: з ниx 402 aвтo – Tesla.  

Зaгaлoм лідeрствo нa укрaїнськoму ринку   aвтo нa eлeктрoтязі, як і рaнішe, утримує Nissan (зoкрeмa, мoдeль Leaf, яку в Укрaїні   нaрeшті прoдaвaтимуть oфіційнo), свідчaть дaні ФAУ.

Йoгo стрімкo нaздoгaняє Chevrolet. Oбидвa брeнди нaрaзі зaймaють после 24% українського ринку. Tesla з часткою ринку 18% – получай третьому місці. У фаворі українців одразу дві моделі – Tesla Model 3 та Tesla Model S, свідчить статистика ФАУ.

Быть цьому офіційних салонів чи дистриб'юторів виробника в Україні немає.  

З 2019 року українці отримали можливість замовляти собі автівки з заповітною літерою "Т" в капоті безпосередньо у виробника: Tesla додала Україну раньше конфігуратора на своєму сайті як країну доставки мотор з європейських складів.   Так можна було замовити дві моделі: Model S і Model X.

Однак вже більше як півроку самостійно замовити нову Tesla в Україну получи офіційному сайті неможливо, розповідає фотокоординатор Tesla Club Ukraine Назар Шимоне-Давида в коментарі .   

Як вплоть до країни потрапляють нові авто  

Залпом українці можуть придбати Tesla трьома шляхами, розповідає   Вадюша Ігнатов, заступник голови правління Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA:  

  • купити новий автомобіль в одній з європейських країн чи США та вести в Україну;

  • придбати вживану Tesla з ЄС, США чи Китаю;

  • придбати мотор під реставрацію на аукціоні в США.  

У кожному з цих варіантів вкрай словно по писаному обійтись без посередників, каже Ігнатов, сиречь довкола автомобілів від Ілона Машкера в Україні вже сформувались цілі бізнес-кластери.

Найменше гравців возьми ринку нових Tesla. За словами Ігнатова, минулого року цим бізнесом   в Україні   займались всього три компанії:   Tesla Community, Tesla Club Ukraine та   ElectroUA (нещодавно припинила, Bihus.info   назвали фінансовою прамідою   інший бізнес компанії -   мережу зарядних пристроїв. – Ред.).  

Tesla Club Ukraine   імпортує нові Tesla з європейського заводу из-за польську компанію (найближчий салон Tesla саме вслед за тем, – Ред.), не маючи статусу офіційного дилера, пояснює представник компанії Зара Шимоне-Давида.

"Офіційним дилером чи представником Tesla без- може бути ніхто в світі. Компанія взагалі проти дилерської мережі як такої та вимагає, щоб кожне автомобиль купувалося для кінцевого споживача", каже він.

Вслед за його словами, фірма лише допомагає клієнтам придбати нові мотор, але не створює в Україні жодних майданчиків торгівлі.   Минулоріч компанія таким чином допомогла придбати клієнтам близько 50 (авто)машина, каже   Шимоне-Давида.

Ще после 40 нових авто в Україну минулого року у сходный спосіб допомогла доставити інша українська компанія – Tesla Community, розповідає її засновник Сергій Вельчев.  

Інші завозять нові (авто)машина в Україну несистемно та у значно менших кількостях, каже Вельчев.

Скільки ж чекати в новеньку Tesla в Україні? У середньому процес займає місяць, однак до сего времени залежить від моделі, розповідають співрозмовники .

Просто так, отримати за цей термін можливо лише Tesla Model 3, а Model S та Model X після січневого редизайну почнуть продавати лише восени, попередні версії перестали продаватись.

Нова Tesla Model 3 з доставкою в Україну обійдеться у середньому у $55-60 000, ціни нате Model S та Model X – близько $108-120 000.

З них, после словами Вельчева з Tesla Community, витрати получи доставку, розмитнення та допомогу компанії складають близько $6 500.

"Биті, фарбовані"- звідки в Україні вживані Tesla  

Вслед за словами Ігнатова з EV-UA, частка Tesla з салонів получай українському ринку – лише 5-6%. Понад 90% (авто)машина від Маска в Україні – вживані.

У 2020 році з 1704 ввезених в Україну Tesla вживаними були 1656 машин, альбо понад 97%, порахували в ГО "Інститут досліджень авторинку" в запит .

У переважній більшості – це машини з США, які потрапляли вслед за этим в ДТП, розповідають співрозмовники . Вживаних (авто)машина з ЄС без ушкоджень в Україну завозять небагато, оскільки прежде 2020 року їх там в принципі майже безлюдный (=малолюдный) було. На цьому, за словами Ігнатова, спеціалізуються десятки фірм, які завозять маловыгодный лише Tesla.   

Зовсім інша ситуація довкола (до званих "битків" – придбаних в США (авто)машина після аварій – в Україні в цей бізнес залучено сотні компаній. Штати – Вотан з найбільших в світі ринків вживаних мотор, економіка країни розвивається за рахунок в тому числі машинобудування, или "тримати" авто після ДТП вслед за тем економічно невигідно. Після аварії американці убыстренно віддають ключі від машин страховим компаніям, ті відшкодовують залишкову вартість та продають мотор на аукціоні. А вже на аукціонах їх масово купують українці.  

Читайте також: Украинцам хотят дать десять очков вперед ввоз дешевых машин из США. "Любимее" станет всем

Щоб доправити мотор зі Штатів в Україну, в середньому йде двойка-три місяці, кажуть співрозмовники . После аукціонами в США можна слідкувати самотужки альбо ж довірити підбір моделей посередникам. Ті також можуть організувати доставку в Україну та наладка.  

Скільки коштують такі авто? У середньому придбати вживану Tesla Model 3 під родник в Україні можна за $30-35 000, каже     Володимир Куличок, засновник та керівник компанії з продажу та обслуговування електричного транспорту EVoDrive.  

Це наразі найдоступніша схема. Ризикувати придбанням авто з   суттєво нижчим   цінником співрозмовники   приставки не- радять: є ризик, що ушкодження в машині будуть надто серйозними. Цінник нате інші моделі стартує з $50-60 000.

Хто та скільки в цьому заробляє

З 1704 ввезених минулого року в Україну вживаних Tesla – 1370 мотор   - ввезені фізичними особами. Це свідчить ради те, що монополії на ввезення автомобілів марки Tesla в Україну малограмотный існує, пояснює в коментарі   Станіслав Бучацький, співзасновник ГО "Інститут досліджень авторинку".  

Чому Tesla стала настільки популярною для того ввезення в Україну? Окрім моди та статусу "культовості", любое банально, стверджує Володимир Кулик з EVoDrive: "Це найбільш маржинальный изделие, тому і вигідно. Ще зовсім только что ті, хто привозив і ремонтував під контролька електромобіль Tesla, міг спокійно заробити $15-20 000 нате одній автівці. Для порівняння середній заробіток від продажу електромобілів інших брендів – близько $500".  

Духом маржинальність суттєво впала, каже він, але досі вища, ніж у до скорого-яких електромобілів інших брендів, окрім преміальних моделей.  

Ігнатов з Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA оцінює середні заробітки під часочек ввезення нових Tesla в середньому в $5000, а держи відновлених в Україні моделях бізнес-посередники можуть заробляти числом $1500-2000, стверджує він.  

Популярність автівок від американського виробника дала поштовх с целью розвитку в Україні низки сервісів з ремонту таких машин та торгівлі запчастинами – враз до України відремонтувати Tesla только и знает приїжджають й автовласники з сусідніх країн, зокрема Польщі та Білорусі.  

"Сервіс та мах запчастин – це вже взагалі ради дуже серйозний бізнес і конкуренцію між компаніями в різних регіонах України", – каже Кроншнеп з EVoDrive.

І цей бізнес надалі тільки зростатиме.

З розширенням виробництва в США, Китаї та Європі ціни получай авто стануть більш доступними, і це відіб'ється для попиті, прогнозує Кулик.   

Ігнатов теж вважає, що незабаром ціни неминуче впадуть:   "После рік-два з’явиться дуже багато вживаних автомобиль з європейського ринку. До того ж, багато компаній починають завозити (авто)машина з Китаю, і там також є дешеві вживані Tesla".  

Коль прийде справжня Tesla

Суттєво змінити такий розклад гри получи и распишись ринку може одне – офіційний прихід компанії в Україну. Улітку 2019 року компанія Ілона Маскарон заявила про намір компанії підкорювати Східну Європу й оголосила ради старт продажу Model 3 у чотирьох країнах, які межують з Україною: Польщі, Румунії, Словенії та Угорщині.  

Втім України у планах підкорення Європи Ілоном Маском немає – й частина співрозмовників цьому дивуються.  

"У нас більше автомобілів Tesla, ніж у Польщі, Словаччині, Чехії, усіх країн Балтії миром узятих. Не розумію, чому Маск малограмотный звертає уваги на Україну", – каже   Ігнатов з EV-UA.

"Зростання ринку [електрокарів] в Україні щороку – традиційно вдвічі",   – підтверджує його текст Кулик з EVoDrive.

Натомість у нашій країні мають з’явитися дві станції фірмової швидкісної зарядки Supercharger, йдеться нате сайті Tesla. Одну з них планують відкрити біля села Опарипси бери Рівненщині на трасі М06 Київ-Чоп. Другу станцію хочуть побудувати сверху об'їзній дорозі Житомира. Щоправда, коль саме це відбудеться – наразі невідомо, получи ринку очікували, що це відбудеться давно квітня 2020 року.

Шимоне-Давида з Tesla Club Ukraine тутти ж бачить у цьому хороший знак:   "Tesla завжди спершу встановлює суперчарджери. Згодом відкриває сервісні центри, і тоді починаються офіційні продажі".  

* – доповнено після публікації

Уляна Букатюк
репортер , раздел Бизнес Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Напишите нам Илон Маск tesla на Tesla


Категория: Автотехника