Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

До 15% ринку побутової техніки в Україні становить контрабанда — глава "БСХ Побутова техніка"


Опубликованно 03.11.2017 10:16

До 15% ринку побутової техніки в Україні становить контрабанда — глава

Компанія "БСХ Побутова техніка" була заснована у 1995 р. і є дочірнім підприємством німецької BSH Hausger?te GmbH. Компанія пропонує широкий спектр побутової техніки під брендами Bosch, Siemens, а також Gaggenau. В інтерв'ю Delo.UA генеральний директор компанії Сергій Максимов ділиться спостереженнями щодо особливостей розвитку українського ринку побутової техніки

Сергій, що зараз відбувається на ринку дрібної побутової техніки в Україні, сильно українські тренди відрізняються від європейських?

Ринок побутової техніки в Україні у 2017 році почав зростати. Факторами, що сприяють зростанню ринку, є зростання рівня доходів населення і відкладений попит на побутову техніку.

Якщо говорити про тренди ринку, то український споживач повторює загальноєвропейські тенденції. Із загальноєвропейських трендів, які приживаються в Україні, варто зазначити наприклад, використання акумуляторних і вертикальних пилососів, а також зростання попиту на стаціонарні блендери. Ці дві групи отримали бурхливий розвиток за останні два роки в країнах ЄС, і Україна повторює ці тенденції.

Наскільки істотне зростання?

В грошах зростання ринку дрібної побутової техніки порівняно з 2016 р. становить близько 30%.

А в штуках?

В штуках зростання ринку важко виміряти, так як у дрібній побутовій техніці дуже багато позицій і найменувань. Іншими словами, зростання різних сегментів дрібної побутової техніки — різний, і підсумовувати показники буде некоректно.

А з яким запізненням загальноєвропейські тренди доходять до України?

Запізнення практично немає, тому що ми пропонуємо нові продукти в Україні одночасно з Європою. Це також відносно новий тренд.

Давайте згадаємо, коли в Україні стався технологічний стрибок? Після розвалу Радянського Союзу, коли практично в один момент стали доступні останні технології з усього світу. Це сталося настільки швидко і настільки стрімко, що ми навіть не усвідомили масштабу змін. Зараз ми отримуємо всі новинки одночасно з усією Європою. Я б сказав, що єдина різниця полягає в купівельної спроможності населення. Українці купують дешевшу продукцію, ніж в Європі. Причина очевидна — низька купівельна спроможність.

А яка різниця між ціною, яку готові платити в Європі та в Україні?

У дрібної побутової техніки різниця в ціні менше та становить приблизно 30%, у великої побутової техніки різниця більш суттєва.

Можете відзначити позиції, які вже вийшли з ужитку європейців, і, ймовірно, скоро перестануть користуватися попитом в українців?

Так, такі позиції є. І тут ми теж повторюємо загальноєвропейські тенденції. Ось давайте пригадаємо стаціонарні блендери, які у нас зайшли як тренд. Чому вони зайшли? З-за загального тренду до здорового харчування. З-за цієї тенденції у нас практично вийшов з ужитку такий товар, як фритюрниця. Він майже зник з полиць супермаркетів в Європі, точно такий же тренд ми можемо спостерігати і в Україні.

Які товари можуть зникнути з ужитку, наприклад, через п'ять років?

Важко сказати, які товари зникнуть. Думаю, що з'явиться більше нових товарів для здорового харчування.

Правда, в сегменті дрібної техніки існують і свої регіональні особливості. Є такі продукти, які в нашій країні використовуються, а в Європі попитом не користуються.

Один з прикладів — м'ясорубка. Практично всі міжнародні концерни зробили його для ринків СНД, тому що робити фарш вдома — це наша традиція. У країнах ЄС будинку ніхто не робить фарш, за ним йдуть в магазин.

Мабуть, мені знайомий єдиний приклад в Європі, де також продаються м'ясорубки. Це скандинавські країни — Швеція, Норвегія, Данія. Я довго не міг зрозуміти, в чому причина. Виявляється, у них є період полювання на лосів, коли одномоментно в домашніх господарствах з'являється дуже багато м'яса лосятини і його треба якось переробляти. Ось для цього вони і використовують м'ясорубки.

Сергій, розглядає компанія BSH Hausger?te можливість виробництва комплектуючих для техніки в Україні?

Мені хотілося б, щоб щось вироблялося в Україні. Але, на жаль, поки що нам нічого не вдалося замовити в нашій країні з комплектуючих, оскільки локальне сировина не відповідає вимогам і специфікаціям нашої компанії.

А можливість зборки техніки в Україні не розглядаєте?

Поки немає. Ні більшу, ні дрібну техніку поки що не збираємо.

А в найближчій або середньостроковій перспективі?

Можу сказати відверто — поки що немає. Як я зазначив вище, по-перше, тому, що не можемо знайти потрібного якості комплектуючих. По-друге, з причини низького попиту. Будь-міжнародний концерн, приймаючи рішення про будівництво заводу в країні, насамперед, оцінює можливості реалізації продукції на локальному ринку.

У 2014-2015 роках український ринок побутової техніки скоротився в два рази, і хоча в цьому році спостерігається зростання, для його повного відновлення потрібен час.

В Україні сильний IT-сектор. Як ви думаєте, чи можливо якусь частину програмного коду розробляти в Україні?

Теоретично це, напевно, можливо, але поки що розробники BSH Hausger?te знаходяться в Німеччині.

Чи думаєте ви про таке майбутнє?

Я думаю, що перший крок у цьому напрямку зробили наші колеги по концерну Robert Bosch — у них вже є певні розробники, які працюють в Україні.

Давайте тепер поговоримо про ринок великої побутової техніки. Наскільки тенденції в Україні та за кордоном відрізняються?

За великої побутової техніки ми також спостерігаємо зростання після кризи. У грошах (в грн) — близько 25%, і це істотне зростання, в штуках — близько 18%.

Коли ви розповідали про дрібної побутової техніки, то говорили, що спостерігається загальносвітовий тренд виходу деяких товарів з ужитку. Що стосується великої побутової техніки, яка техніка нині виходить з ужитку європейців і, можливо, українців?

Традиційно існують дві великі товарні групи великої побутової техніки — це холодильники і пральні машини. Вони присутні у більшої частини українських сімей.

Та техніка, яка пробиває зараз собі дорогу, — це вбудована побутова техніка. Так, ми спостерігаємо поступову заміну окремо стоять плит вбудованими. Це — одна з найголовніших тенденцій на ринку великої побутової техніки. При цьому під вбудованої побутової техніки ми спостерігаємо наступну тенденцію — споживачі шукають технологічні варильні поверхні — наприклад, індукційну варильну поверхню, яка за швидкістю приготування вже наближається до газових плит.

У холодильниках у нас теж намітилися певні зміни. Якщо років 10 тому основним продавалися, так би мовити, краплинні холодильники, то зараз більшою популярністю стали користуватися холодильники no frost, які не потрібно розморожувати.

Є якісь особливості в України за великої побутової техніки?

В Україні дуже низьке проникнення на ринку такої товарної групи, як посудомийні машини.

У Німеччині, скажімо, більше ніж у 60% населення є посудомийна машина. У нас — лише у 5% населення.

Як ви думаєте, на скільки може збільшитися кількість посудомийних машин в родинах українців у найближчі п'ять-сім років?

Відсоток однозначно буде збільшуватися, тому що використання посудомийних машин — це зручно, це гігієнічно і це по-європейськи. На скільки, сказати складно.

Не можу не торкнутися питання контрабанди техніки. За вашими оцінками, скільки з представленої в Україні побутової техніки Воѕс? і Siemens є легальною? Що у нас із сірої побутовою технікою?

Ми неодноразово обговорювали цю проблему з різними державними органами і намагаємося виносити його на обговорення через Європейську бізнес асоціацію.

За нашими приблизними оцінками, рівень "контрабанди" побутової техніки в Україні досить високий і складає до 15% від рівня продажів легальних продавців.

У країнах ЄС взагалі відсутня контрабанда або цей рівень набагато нижчий?

В ЄС практично відсутнє таке явище, як "контрабанда" побутової техніки.

Що отримує покупець, коли купує сіру побутову техніку? Чи є якесь гарантійне обслуговування?

Я швидше можу сказати, що покупець не отримує в разі купівлі контрабандного товару. Він залишається без гарантійного обслуговування та ремонту цієї техніки.

Нелегальні торговці в момент покупки продукції запевняють, що вони візьмуть ремонт на себе, але потім вони зникають з поля зору. Відповідно, покупець, придбавши прилад і зіткнувшись з проблемою, не знаходить організацію, яка йому техніку продала.

Як перевірити, чи була продукція легально ввезена в Україну?

На нашому сайті ми пропонуємо споживачеві можливість переконатися, завезений товар легально чи ні. Це можна перевірити по транспортному кодом на великій побутовій техніці.



Категория: Автоновости